Behoud je personeel langer met een succesvol onboarding programma

Onboarding

Onboarding

Uit recente cijfers blijkt dat een gestructureerd onboarding programma met de juiste onboarding strategie aanzienlijk bijdraagt aan het succes van bedrijven.

  • Medewerkerstevredenheid: Volgens onderzoek stijgt de tevredenheid van nieuwe medewerkers met 30% wanneer ze een gestructureerd onboarding programma volgen.
  • Productiviteit: Bedrijven met een effectief onboarding programma zien een toename van de productiviteit tot wel 50% bij nieuwe medewerkers in vergelijking met bedrijven zonder dergelijke programma’s.
  • Retentie: Een goed onboarding programma vermindert het verloop van medewerkers. In feite blijft 69% van de medewerkers langer dan drie jaar bij een bedrijf met een sterk onboarding proces, vergeleken met slechts 32% in organisaties zonder.

Een goed onboarding programma is dus belangrijk voor het succes van nieuwe medewerkers. Het helpt nieuwe medewerkers om zich snel thuis te voelen in je bedrijf en optimaal te presteren. Een goed onboarding programma bestaat uit een aantal belangrijke onderdelen, zoals een warm welkom, een uitgebreide kennismaking met het bedrijf en de functie en de mogelijkheid om feedback te geven en vragen stellen.

Ik ga voor jou een onboarding programma opzetten, welke aansluit bij jouw specifieke behoeften, heel persoonlijk is en helemaal aansluit bij jouw bedrijf en gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek. Dit betekent niet meteen een dure app aanschaffen. Een mooi gestructureerd offline programma die alle fases doorloopt, helpt jouw bedrijf al een stuk verder!

    Het onboarding programma omvat:

    N

    Gedegen onderzoek: Ik analyseer de markt, bekijk jouw huidige documenten, maak gebruik van wetenschappelijk onderzoek en onderzoek jouw concurrenten om kansen te identificeren.

    N

    Strategisch plan: Ik ontwikkel een onboarding programma dat aansluit bij jouw organisatiedoelen en alle fases doorloopt (pre-, on- en offboarding).

    N

    Identificeren van jouw doelgroep: Ik ga in gesprek met jouw medewerkers en maak hen betrokken bij het proces.

    N

    Onboarding materialen: Ik ontwikkel waardevolle content in verschillende vormen, zoals verhalen, blogs, handleidingen en inwerkbundels, die nieuwe medewerkers snel op weg helpt.

    N

    Lange termijn: Ik zet een programma op welke op de lange termijn te gebruiken is voor jouw organisatie. En train jouw medewerkers over het belang van onboarding en hoe het programma te gebruiken.

    Start met een sterk employer brand

    Start met een sterk employer brand

    Het zijn van een aantrekkelijke werkgever start bij een sterk employer brand. Wie ben jij als organisatie? Wat zijn jouw unieke kwaliteiten? En waar onderscheid jij je van de concurrentie? Tijdens mijn in-company training employer branding geef ik je alle tools mee om een sterk employer brand neer te zetten, zodat jouw medewerkers bij je organisatie blijven en je nieuwe talenten aantrekt.

    Wat is Employee Value Proposition

    Employer BrandingWat is Employee Value Proposition?In de dynamische wereld van personeelsbeheer en talentacquisitie is het cruciaal om niet alleen geweldige kandidaten aan te trekken, maar ook om ze te behouden en te motiveren. Dit is waar de Employee Value...

    Verschil employer branding, recruitmentmarketing en arbeidsmarktcommunicatie

    Employer BrandingWat is het verschil tussen Employer branding, recruitment marketing en arbeidsmarkt communicatie?Employer branding, recruitmentmarketing en arbeidsmarktcommunicatie zijn allemaal termen die worden gebruikt om de relatie tussen een bedrijf en...

    8 dimensies werkgeversaantrekkelijkheid

    Employer Branding8 dimensies van werkgevers-aantrekkelijkheidIn de moderne wereld van personeelsbeheer, waar talent schaars is en concurrentie hevig, is het essentieel voor organisaties om zich te onderscheiden als werkgevers van keuze. Hier komt het concept van...

    Wat is Employer Branding?

    In een tijdperk waarin talent schaars is en organisaties strijden om de beste professionals aan te trekken, is ‘employer branding’ een begrip dat steeds meer aandacht krijgt. Maar wat is employer branding eigenlijk en waarom is het zo belangrijk voor moderne bedrijven?

    Waarom zijn testimonials zo populair?

    MedewerkersverhalenWaarom zijn testimonials zo populair?Verhalen over medewerkersErvaringsverhalen zijn zo populair, omdat ze een menselijk element toevoegen. In tegenstelling tot droge feiten en cijfers, spreken ervaringsverhalen tot de verbeelding en speelt het in...

    goed werkgeverschap?
    Neem contact op!

    goed werkgever-schap?
    Neem contact op!

    Wil je meer informatie, een offerte ontvangen of graag een afspraak inplannen voor een training? Vul onderstaand formulier en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

    14 + 1 =

    Chat openen
    1
    Scan de code
    Hallo 👋
    Waarmee kan ik je helpen?